Raptor Forum banner

Raptor 350 Informacje ogólne, porady i wskazówki

105K views 61 replies 14 participants last post by  Sixpack577  
#1 · (Edited)
Celem tego posta są moje ogólne przemyślenia i pomysły dotyczące Raptorów 350, które kupiłem i konserwowałem. Chciałbym również przeprowadzić dyskusję na temat kilku gorących tematów dotyczących Raptorów 350, co działa, a co nie w odniesieniu do posiadania i pracy nad 350-tkami.

Kupuję Raptory 350 z kilku powodów, ale głównie ze względu na niezawodność i prostotę w porównaniu do 660 i 700. Plus 350-tki są dla mnie wystarczająco szybkie. Nazywam 350-tki Hondą Civic ATV, łatwe w obsłudze, łatwe do zdobycia części, łatwe w prowadzeniu i niedrogie.

Po pierwsze, historia. Posiadałem cztery 350-tki. Z wielu powodów kupiłem i sprzedałem moje 350-tki, a czwarty jest tym, czego zawsze chciałem. Edycja specjalna z 2007 roku, biała i niebieska, karbonowa rama. Bardzo biały i bardzo czysty, z 15 godzinami pracy, kiedy go dostałem. Mam cały proces, który przechodzę, aby je sprawdzić przed sezonem jazdy i upewnić się, że działają zgodnie ze specyfikacjami fabrycznymi, a także są bezpieczne. Zasadniczo przechodzę przez cały motocykl, aby go sprawdzić i wymienić to, co jest potrzebne.

Oto krótka lista:

1. Dokładnie wyczyść cały motocykl
2. Wyczyść gaźnik i dyszę fabryczną, jeśli nie ma żadnych modyfikacji. Tak, możesz wyczyścić i potwierdzić, że dysze mają rozmiary fabryczne. Nic nie jest gorsze niż źle działający Raptor, tylko po to, by dowiedzieć się, że dysze zostały źle zainstalowane lub zatkane lub cokolwiek. Kilka moich Raptorów miało nieprawidłowe dysze lub zatkane dysze lub brudne gaźniki. Remont gaźnika nie jest trudny, ale nie ma jasnych instrukcji. Więc musisz pogrzebać.
3. Przeglądam instrukcję obsługi i instrukcję serwisową, aby zobaczyć, jak należy regulować rzeczy po początkowym docieraniu
4. Reguluję zawory dolotowe i wylotowe do minimalnych specyfikacji. Moje silniki 350-tki działają SUPER cicho z niewielkim tykaniem lub hałasem silnika.
5. Zmieniam olej i filtry oleju i sprawdzam sitko na dole. I CZŁOWIEKU, to udręka, aby zmienić olej w 350-tkach. Sprężyna na dole! Nic dziwnego, że ludzie zrywają korek spustowy oleju. Sprężyna utrudnia ponowne włożenie korka do dna obudowy. Ponadto filtr oleju jest dziwny, ponieważ filtr jest wciśnięty między obudowę filtra oleju a pokrywę... co oznacza, że ​​kiedy przykręcasz pokrywę filtra oleju od zewnątrz, zabezpiecza ona filtr oleju w środku, co wydaje się dziwne. Po prostu nie czuje się jak normalna jakość Yamahy.
6. Sprawdzam rozrząd i napięcie łańcucha rozrządu oraz sprawdzam i resetuję rzeczywisty napinacz.
7. Czyszczę łańcuch i koła napędowe i smaruję je.
8. Czyszczę i poleruję soczewki reflektorów, aby wyglądały jak nowe.
9. Sprawdzam hamulce i reguluję linki oraz sprawdzam klocki hamulcowe i tarcze hamulcowe oraz poziom płynu hamulcowego.
10. Sprawdzam wszelkie modyfikacje od poprzednich właścicieli, aby upewnić się, że zostały wykonane prawidłowo i niczego nie uszkadzają. Również wydechy typu slip-on i inne rzeczy wymagają ponownego dyszowania, więc musisz upewnić się, że wszystkie modyfikacje nie uszkadzają niczego innego.
11. Sprawdzam wszystkie śruby i śruby mocujące kierownicę, aby upewnić się, że są prawidłowo dokręcone i bezpieczne
12. Sprawdzam napięcie akumulatora, bezpieczniki i napięcie statora pod kątem prawidłowego działania układu elektrycznego
13. Sprawdzam amortyzatory i dostosowuję je do swoich preferencji
14. Odczytuję świecę zapłonową po kilku jazdach, aby określić ustawienie mieszanki i warunki pracy wewnątrz cylindra
15. Smaruję i smaruję wszystkie miejsca podwozia
16. Regulacja dźwigni sprzęgła i ocena stanu sprzęgła

Krótkie wskazówki dotyczące zakupu Raptor 350
========================================

Jest wiele rzeczy, które sprawdzam, kiedy kupuję 350-tkę, ale masz tylko tyle czasu. Nazywam to „Podstawową kontrolą sprzedaży Raptor 350”. Zasadniczo oglądasz motocykl i sprawdzasz rzeczy, uruchamiasz go, słuchasz silnika, zasadniczo sprawdzasz go najlepiej jak potrafisz. Jeśli spędzisz 60 minut LUB DŁUŻEJ rozmawiając ze sprzedawcą i sprawdzając Raptora, sprzedawca często myśli, że jesteś odsprzedawcą lub dealerem próbującym kupić używane ATV (dowiedziałem się o tym na własnej skórze LOL).

Po zakupie Raptora sprawdzam cały motocykl w tym, co nazywam „Kontrolą działania i bezpieczeństwa Raptor 350”. Silniki wydają się dobrze znosić wiele nadużyć, więc jeśli znajdziesz 350-tkę z niską liczbą godzin, minimalnym zużyciem i dobrym olejem (olej do właściwego poziomu, wygląda na nowy, pachnie nowym i nie jest super śmierdzącym starym olejem ani nie pachnie benzyną), istnieje duża szansa, że ​​dostaniesz ŚWIETNY quad za 1800-3500 dolarów w zależności od czynników takich jak region, popyt, rynek, stan, użytkowanie, historia serwisowa, tytuł itp.

Pamiętaj, że powyższe to krótka lista rzeczy, które robię, kiedy kupuję Raptora, ale może mieć zastosowanie do KAŻDEGO ATV, a nawet samochodu (posiadałem RÓWNIEŻ WIELE samochodów). Możesz nie mieć czasu ani zasobów, aby przetestować ciśnienie w cylindrze, gdy chcesz kupić Raptora lub ATV. I szczerze... powinienem... ale nie robię tego. Znajduję delikatnie używane Raptory od facetów, którzy zostawiają je w garażach, ponieważ chcieli jeździć swoimi 660 lub 700 bardziej. Jestem całkowicie zadowolony z 350-tek. Jak powiedziałem wcześniej, są wystarczająco szybkie dla moich potrzeb. Jestem starym facetem. Cóż, nie.

Wygląda na to, że większość problemów z 350-tkami koncentruje się wokół dostarczania paliwa. Zasadniczo od zbiornika przez gaźnik do dysz do zaworu dolotowego większość ludzi pracuje albo za ubogo, albo za bogato, albo coś jest zatkane wzdłuż ścieżki paliwa. Prowadzi to do strzałów z powrotem lub przegrzania (uboga mieszanka) lub trudności w uruchomieniu lub problemów z reakcją na przepustnicę przy średnim i otwartym gazie. Wynika to najczęściej ze zmiany czegoś w wydechu i nie zmiany układu powietrza lub paliwa, aby pasował do modyfikacji.

W każdym razie. Twoje przemyślenia są tutaj mile widziane. Ogólne pomysły lub zmiany, które wprowadziłeś w swojej 350-tce. Podzieliłbym to na osobne posty, ale jest ich zbyt wiele, aby je omówić. To tylko wszystkie rzeczy, które robię, kiedy dostaję 350-tkę, aby działała niesamowicie!

Jeżdżę na pustyni na południowym zachodzie, więc używam filtrów oleju Yamaha i oleju do sprzęgła mokrego 20w-40, ponieważ zawsze jest 50+ stopni, gdzie jeżdżę, a 350-tki wydają się działać gorąco.

Używam głównie czystych, standardowych 350-tek, ponieważ nie kupuję ich, aby je super modyfikować. Chcę niezawodnego quada do jazdy, a nie do pracy w każdy weekend. Chcę jeździć, a nie być mechanikiem ATV. Wprowadzam podstawowe zmiany. Jedną z nich może być wymiana żarówki reflektora z żarnika H6 na H6 LED. Nie chcę robić HID, ponieważ nie chcę martwić się o ciepło ani miejsce montażu statecznika. Mogę również zrobić tylne światło z żarnika na LED. Nie używam również iskrownika ani przegrody, jak niektórzy to nazywają, ale przegroda jest już w samej rurze wydechowej. Bez iskrownika ma ostrzejszy dźwięk, który kosztuje 0 dolarów, a większość nie musi ponownie dyszować gaźnika i nie powoduje to żadnych problemów z silnikiem. Niektórzy mówią, że szkodzi to zaworowi wydechowemu, ale niewiele osób to potwierdziło.

W każdym razie. Wszelkie przemyślenia na temat 350-tek są tutaj mile widziane.
 

Attachments

#2 ·
Również. Zapytaj mnie o wszystko, co dotyczy rzeczy, które wymieniłem powyżej, a mogę udzielić Ci wskazówek lub informacji, jak je dostosować lub naprawić. Dealer chciał 345 dolarów za trzy godziny pracy, aby wyregulować zawory, a ja właśnie dowiedziałem się, że mogę to zrobić sam w 30-45 minut zgodnie ze specyfikacją Yamahy za 5,00 dolarów.

Również po drugiej stronie, jeśli MASZ WSKAZÓWKĘ lub SZTUCZKĘ, umieść ją tutaj ZE ZDJĘCIAMI, jeśli możesz, aby pomóc innym w pracy, naprawie i aktualizacji ich 350-tek!
 
#43 ·
Sztuczka z odgłosami silnika 350!

'Tikanie' pochodzi z GÓRY i jest związane z układem zaworów.

'Stukanie' pochodzi z DOŁU i jest związane z tłokiem, korbowodem lub wałem korbowym.
Nie potrafię powiedzieć, skąd pochodzi mój. Miałem wyregulowane zawory i powiedziano mi, że to albo luźny łańcuch rozrządu, albo wałek rozrządu... Chcę go przebudować i naprawić hałas. Jaki jest dobry zestaw do pracy? Chciałbym, żeby przebudowa dała mu więcej mocy. Jakie modyfikacje zostały wykonane; wydech typu slip-on Big Gun z zestawem dysz, manetka gazu, 2 zęby więcej na przedniej zębatce, osłony nerf, kierownica, osłony szczotek, 4 opony, przedni zderzak, wahacze, wahacze, tuleje, łożyska przednie i tylne. Jestem pewien, że o czymś zapomniałem. Co byś zasugerował w kwestii przebudowy?

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#4 ·
Wiele dobrych rad. WITAMY NA FORUM.
 
#5 · (Edited)
Pojemność zbiornika paliwa Raptor 350 z instrukcji obsługi i serwisu Yamaha

======================================================

Paliwo całkowite: 2,38 galona (przełącznik paliwa w pozycji ON)

Ilość rezerwy paliwa: 0,71 galona (przełącznik paliwa w pozycji RESERVE)

Uwaga: W przypadku raptora, który będzie działał TYLKO w pozycji RESERVE, oznacza to, że Twój odbiór wewnątrz zbiornika jest zatkany i zbiornik musi zostać wyjęty z 350, a kranik paliwa odkręcony za pomocą dwóch śrub i OBA odbiory wyczyszczone.
 

Attachments

#6 ·
Pojemność oleju silnikowego i przekładni Raptor 350 z instrukcji obsługi i serwisu Yamaha

==================================================

2,64 kwarty bez wymiany filtra oleju
2,75 kwarty Z wymianą filtra oleju

Filtr oleju kosztuje 14 $ od Yamaha OEM lub 10 $ od TusK lub 8 $ od K&N.

Ogólna procedura wymiany oleju (z Rivieraneo), UŻYJ INSTRUKCJI OBSŁUGI I SERWISU, ABY UZYSKAĆ PEŁNE INSTRUKCJE

- Umieść quada na równej powierzchni.
- Uruchom silnik i pozwól mu rozgrzać się przez kilka minut
- Zatrzymuj silnik i umieść miskę olejową pod silnikiem
- Wyjmij bagnet
- Zdejmij plastikową dolną osłonę ramy za pomocą (4) śrub 10 mm, TO OSZCZĘDZA OGROMNY BAŁAGAN OLEJU, KTÓRY ZBIERA
- Wyjmij korek spustowy z dołu obudowy, zwróć uwagę na kolejność O-ringu, sprężyny dociskowej i sitka oleju.
- Spuść olej silnikowy
- Kiedy olej się spuszcza, wyjmij (3) śruby z małej bocznej okrągłej pokrywy, aby uzyskać dostęp do filtra oleju
- Uważaj, aby nie zgubić O-ringu na pokrywie
- Wyjmij stary filtr i wymień go na nowy
- Sprawdź O-ring, jeśli jest uszkodzony, wymień go na nowy
- Nałóż odrobinę smaru litowego na O-ring i zamontuj nowy filtr oleju, O-ring i pokrywę filtra
- Dokręć śruby pokrywy filtra oleju do NIE więcej niż 7 funtów
- Po spuszczeniu oleju z dołu zamontuj sitko oleju, pierścień dociskowy, O-ring i korek spustowy z powrotem na dnie quada (umieść je z powrotem w prawidłowej kolejności)
- Dokręć dolny korek spustowy do NIE więcej niż 31 funtów
- Napełnij silnik olejem przez bagnet (około 2,5 kwarty) OLEJU BEZPIECZNEGO DLA SPRZĘGŁA
- Sprawdź poziom oleju i upewnij się, że jest na odpowiednim poziomie
- Uruchom motocykl na około 2 minuty, zatrzymaj i sprawdź poziom oleju i dodaj w razie potrzeby.
 

Attachments

#7 ·
Czyszczenie filtra powietrza Raptor 350 z instrukcji obsługi i serwisu Yamaha

==================================================

To jest dość proste.

- Ogólna procedura czyszczenia/wymiany filtra powietrza, UŻYJ INSTRUKCJI OBSŁUGI I SERWISU, ABY UZYSKAĆ PEŁNE INSTRUKCJE
- Wyjmij filtr powietrza spod siedzenia.
- Jeśli filtr powietrza nie nadaje się już do czyszczenia, kup nowy. Jeśli nie, wyczyść go. Używam łagodnego mydła i wody.
- Umyj filtr powietrza. ZŁÓŻ DO SUCHEGO, NIE SKRĘCAJ FILTRA DO SUSZENIA. ZŁÓŻ JAK ZAMYKASZ KSIĄŻKĘ W MIĘKKIEJ OPRAWIE. TO ZAPEWNIA, ŻE NIE USZKODZISZ FILTRA.
- Nałóż zatwierdzony olej do filtra powietrza RÓWNOMIERNIE na filtr powietrza.
- Zainstaluj ponownie filtr powietrza.
 

Attachments

#8 ·
To świetna rada. Właśnie kupiłem 350 dla córki, aby uaktualnić z 250. Nie mogę uwierzyć, jak czysty jest jak na rok 2004.

Witamy na forum!
 
#11 · (Edited)
To świetna rada. Właśnie kupiłem 350 dla córki, aby ulepszyć z 250. Nie mogę uwierzyć, jak czysty jest jak na 2004 rok.

Witamy na forum!
Dzięki kolego. 350 to świetne quady uniwersalne i uważam, że są warte swojej ceny. Dużo zabawy i niezbyt trudne w obsłudze. Chociaż mam 15 lat doświadczenia w mechanice samochodowej, więc może nie być sprawiedliwe, że to mówię. CHOCIAŻ widziałem otwartą skrzynię korbową do pracy i mam nadzieję, że NIGDY nie będę musiał tego robić. O mój Boże, co za bałagan zębatek i dziwnych rzeczy w środku.
 
#9 ·
Raptor 350 Ogólna procedura regulacji zaworów z instrukcji obsługi i serwisu Yamaha

==================================================

Ogólna procedura regulacji zaworów (częściowo z Pacific Barbarian), UŻYWAJ INSTRUKCJI OBSŁUGI I SERWISU, ABY UZYSKAĆ PEŁNE INSTRUKCJE

Kiedy regulować zawory? Co 25 godzin lub gdy usłyszysz nadmierne tykanie lub hałas z GÓRNEJ części. Ale BĄDŹ OSTROŻNY, ponieważ hałas zaworów może być słyszalny w kierunku DOLNEJ części, ponieważ może odbijać się echem w silniku.

Będziesz potrzebował:
Gniazdo 17 mm i zestaw grzechotki.
Gniazdo 10 mm.
Klucz imbusowy 5 mm.
zestaw szczelinomierzy, który ma standardowe rozmiary
DUŻY śrubokręt płaski
Klucz 4 mm

Dolot
0,06 ~ 0,10 mm (ustawiam na 0,06 na moim zaworze dolotowym)

Wydech
0,16 ~ 0,20 mm (ustawiam na 0,16 na moim zaworze wydechowym)

- zdejmij siedzenie
- zdejmij przednie plastiki, jest 6 śrub, rozejrzyj się, są łatwe do zobaczenia
- zdejmij zbiornik paliwa, odłączając przewód paliwowy od gaźnika (ustaw paliwo w pozycji OFF) i zdejmij zbiornik z ramy za pomocą (4) śrub 10 mm
- Zdejmij osłonę znaku rozrządu skrzyni korbowej, pokrywę silnika koła zębatego wałka rozrządu (po lewej stronie głowicy cylindrów) i pokrywy zaworów.
- Teraz, gdy masz nasadkę na śrubie, która trzyma koło zębate wałka rozrządu, obróć silnik, patrząc w otwór kontrolny rozrządu na wale korbowym. Poczekaj, aż znak T (tdc) na mag. wyrówna się z linią na obudowie. Następnie spójrz na swoje koło zębate wałka rozrządu i upewnij się, że pasuje do linii na głowicy. (upewnij się, że jest to suw sprężania, czując opór podczas obracania silnika).
- Teraz, gdy wszystko jest wyrównane, weź 10 mm i poluzuj nakrętki kontrujące na popychaczach na wahaczach. Pozwoli to na regulację popychaczy w górę lub w dół.
- Weź swój szczelinomierz (standardowy luz specyfikacji) i umieść go między popychaczem a trzpieniem zaworu. Następnie dokręć popychacz kluczem 4 mm i dokręć nakrętkę kontrującą. Po zakończeniu regulacji zaworów dolotowych i wylotowych upewnij się, że nakrętki kontrujące są DOKŁADNE i upewnij się, że możesz włożyć szczelinomierz, którego użyłeś, z powrotem pod popychacz, ale nie NASTĘPNY większy szczelinomierz. UWAŻAJ podczas dokręcania nakrętki, luz czasami się zmienia!
- ponownie zamontuj pokrywy zaworów, pokrywę boczną głowicy, korek rozrządu obudowy oraz zbiornik i przednie plastiki.

Terminy, które możesz chcieć znać:
Popychacz - inaczej nazywany przez yamahę ... śruba, która znajduje się na końcu wahacza po zdjęciu pokrywy zaworu ... gdy silnik pracuje, naciska na trzpień zaworu ... nie trudno znaleźć.

Nakrętka kontrująca - nakrętka zabezpieczająca, która utrzymuje popychacz na miejscu po dokręceniu.

Szczelinomierze - jak różne grube, papierowe elementy ze stali nierdzewnej służące do pomiaru małych luzów

Silnik 'T' lub TDC. TDC oznacza GÓRNY MARTWY PUNKT. To wtedy, gdy twój tłok znajduje się w najwyższym punkcie w komorze spalania, do którego kiedykolwiek dotrze.
 

Attachments

#59 ·
Raptor 350 Ogólna procedura regulacji zaworów z instrukcji obsługi i serwisu Yamaha

==================================================

Ogólna procedura regulacji zaworów (częściowo z Pacific Barbarian), UŻYJ INSTRUKCJI OBSŁUGI I SERWISU, ABY UZYSKAĆ PEŁNE INSTRUKCJE

Kiedy regulować zawory? Co 25 godzin lub gdy usłyszysz nadmierne tykanie lub hałas z zaworów z GÓRNEJ części. Ale BĄDŹ OSTROŻNY, ponieważ hałas zaworów może być słyszalny w kierunku DOLNEJ części, ponieważ może odbijać się echem w silniku.

Będziesz potrzebować:
Zestaw kluczy nasadowych i grzechotki 17 mm.
Klucz nasadowy 10 mm.
Klucz imbusowy 5 mm.
Zestaw szczelinomierzy o standardowych rozmiarach
DUŻY śrubokręt płaski
Klucz 4 mm

Dolot
0,06 ~ 0,10 mm (ustawiam na 0,06 na moim zaworze dolotowym)

Wydech
0,16 ~ 0,20 mm (ustawiam na 0,16 na moim zaworze wydechowym)

  • zdejmij siedzenie
  • zdejmij przednie plastiki, jest 6 śrub, rozejrzyj się, są łatwe do zobaczenia
  • zdejmij zbiornik paliwa, odłączając przewód paliwowy od gaźnika (ustaw paliwo w pozycji OFF) i zdejmij zbiornik z ramy za pomocą (4) śrub 10 mm
  • Zdejmij pokrywę znaku rozrządu skrzyni korbowej, pokrywę boczną koła zębatego wałka rozrządu (po lewej stronie głowicy cylindrów) i pokrywy zaworów.
  • Teraz, gdy masz nasadkę na śrubie, która trzyma koło zębate wałka rozrządu, obracaj silnik za pomocą tego, patrząc w otwór kontrolny rozrządu na wale korbowym. Poczekaj, aż znak T (górny martwy punkt) na mag. wyrówna się z linią na obudowie. Następnie spójrz na swoje koło zębate wałka rozrządu i upewnij się, że pasuje do linii na głowicy. (upewnij się, że to suw sprężania, czując opór podczas obracania silnika).
  • Teraz, gdy wszystko jest wyrównane, weź 10 mm i poluzuj nakrętki kontrujące na popychaczach na wahaczach. Pozwoli to na regulację popychaczy w górę lub w dół.
  • Weź swój szczelinomierz (luz zgodny ze specyfikacją) i umieść go między popychaczem a trzpieniem zaworu. Następnie dokręć popychacz kluczem 4 mm i dokręć nakrętkę kontrującą. Po zakończeniu regulacji zaworów dolotowych i wylotowych upewnij się, że nakrętki kontrujące są DOKŁADNE i upewnij się, że możesz włożyć szczelinomierz, którego użyłeś, z powrotem pod popychacz, ale nie NASTĘPNY większy szczelinomierz. OSTROŻNIE podczas dokręcania nakrętki luz czasami się zmienia!
  • zamontuj ponownie pokrywy zaworów, pokrywę boczną głowicy, wtyczkę rozrządu obudowy oraz zbiornik i przednie plastiki.

Terminy, które możesz chcieć znać:

Popychacz - inaczej nazywany przez Yamahę... śruba, która znajduje się na końcu wahacza po zdjęciu pokrywy zaworów... gdy silnik pracuje, naciska na trzpień zaworu... nie jest trudno go znaleźć.

Nakrętka kontrująca - nakrętka zabezpieczająca, która utrzymuje popychacz na miejscu po dokręceniu.

Szczelinomierze - jak różne grube, małe, papieropodobne elementy ze stali nierdzewnej używane do pomiaru małych luzów

Silnik 'T' lub GMP. GMP oznacza GÓRNY MARTWY PUNKT. To wtedy, gdy twój tłok znajduje się w najwyższym punkcie w komorze spalania, do jakiego kiedykolwiek dotrze.
Wyregulowałem zawory, ale nadal tyka, było dobrze kilka dni temu, czy jest jakiś sposób na sprawdzenie sprężyn i/lub wałka rozrządu bez pełnego demontażu?
 
#10 ·
Czy ktoś wie, gdzie można dostać zamienniki gumowych pokrowców na siedzenia OEM i jak je zamontować? Mówię o fabrycznym gumowym pokrowcu na siedzenie, który ma zszywki na spodzie siedzenia, aby zabezpieczyć gumowy materiał. Wolę fabryczny materiał na pokrowce siedzeń niż pokrowce z rynku wtórnego.
 
#35 ·
Czy ktoś wie, gdzie można dostać zamiennik gumowej osłony siedzenia OEM i jak go zainstalować? Mówię o fabrycznej gumowej osłonie siedzenia, która ma zszywki na spodzie siedzenia, aby zabezpieczyć gumowy materiał. Podoba mi się fabryczny materiał osłony siedzenia w porównaniu do pokrowców z rynku wtórnego.
Czy szukałeś w hondatoledoeast?
 
#13 ·
Czy moderator może zmienić tytuł tego wątku na 'Raptor 350 Informacje ogólne, wskazówki i triki'.

Edytowałem tytuł pierwszego posta na ten, ale nie zmienił się, gdy widzisz ten post na głównym forum 350.
Rozumiem... kontynuuj!
 
#14 ·
Przełożenia Raptor 350 z instrukcji obsługi i serwisu Yamaha

==================================================

13/38 - Fabryczne przełożenie Raptora z zębatką przednią 13 zębów i zębatką tylną 38 zębów

Zębatka przednia 12t (zębów) (ogólnie mniejszy rozmiar) skutkuje większym momentem obrotowym na niskich obrotach, niższą prędkością maksymalną i krótszymi biegami (częstsza zmiana biegów)

Zębatka przednia 14t (zębów) (ogólnie większy rozmiar) skutkuje mniejszym momentem obrotowym na niskich obrotach, wyższą prędkością maksymalną i dłuższymi biegami (rzadsza zmiana biegów)

Zębatka przednia 15t (zębów) wymaga NOWEGO łańcucha

Ogólne porównanie między zębami zębatki przedniej i tylnej
========================================================

1 Ząb na przedniej zębatce odpowiada około 3 zębom na tylnej zębatce
 

Attachments

#15 ·
Informacje o żarówkach reflektorów/reflektorów Raptor 350 z instrukcji obsługi i serwisu Yamaha

==================================================

Typ żarówki reflektora - Krypton H6
Napięcie żarówki reflektora - 12 V
Moc żarówki reflektora - 30 watów X 2 (prawa żarówka + lewa żarówka)
Czy może przyjąć LED lub HID - nie wiem, ale dowiem się :)
Uwaga: zwróć uwagę na DWA -wydłużone- styki z tyłu tej żarówki i jej PODWÓJNE wyjście, ŚWIATŁA MIJANIA i ŚWIATŁA DROGOWE. Co może oznaczać, że światła mijania mają 30 watów X 2 = 60 watów mocy na ŚWIATŁACH MIJANIA, a światła drogowe dodają drugi zestaw żarników (dwa są w każdej żarówce). Jestem prawie pewien, że po włączeniu świateł drogowych żarniki świateł mijania pozostają włączone, co daje w sumie cztery, co oznacza 60+60+60+60=240 watów. Tak, musisz znać te liczby, jeśli chcesz ulepszyć reflektory do LED lub HID.

Typ żarówki tylnej - Włókno
Napięcie żarówki tylnej - 12 V
Moc żarówki tylnej - 5 watów światło tylne | 21 watów światło stop
Czy może przyjąć LED lub HID - nie wiem, ale dowiem się :)
 

Attachments

#16 · (Edited)
Wkrótce dodam NUMERY dysz fabrycznych gaźnika oraz instrukcje dotyczące odbudowy gaźnika ze zdjęciami. Dodam również informacje, jakich dysz używać z jakimi wydechami typu slip-on.

UWAGA: NUMERY dysz Dynojet i innych dysz aftermarketowych NIE PASUJĄ do numerów dysz Yamaha OEM. Aftermarket używa własnych numerów.

Zatem dysza 142,5 OEM yamaha NIE jest tym samym, co dysza 142,5 dynojet.

Pamiętaj, aby ZAWSZE potwierdzić, jakie dysze znajdują się W gaźniku Twojego Raptora, a jeśli jest wydech OEM i wlot OEM (co oznacza, że motocykl jest w większości, jeśli nie w całości, seryjny), musisz mieć ROZMIARY DYSZ STANDARDOWYCH/OEM. W jednym z moich raptorów zdjęli wydech FMF i ZOSTAWIŁ dyszę dynojet W gaźniku, a motocykl jeździł jak shhiiiiiii*. Cóż, nie strasznie, ale źle. Trochę czasu zajęło mi rozgryzienie tych wszystkich dysz shi*.

Kolejną dobrą kwestią jest to, że jeśli kupujesz używanego Raptora 350, ZAWSZE powinieneś dokładnie wyczyścić gaźnik lub zapłacić za to dealerowi. Ilość problemów wynikających z brudnego lub zatkanego gaźnika/dyszy/przelotów jest zbyt duża, aby je wymieniać. Możesz wyczyścić gaźnik za mniej niż 10 dolarów lub zapłacić komuś prawdopodobnie 50 dolarów. Zaoszczędzi Ci to MNÓSTWO czasu, gdy Twój Raptor NIE odpali, lub nie będzie pracował na biegu jałowym, lub średnia lub wysoka przepustnica się wyłączy. Jeśli kupujesz używanego Raptora 350 i spodziewasz się napełnić zbiornik nowym paliwem i zacząć nim jeździć... przygotuj się na problemy. Paliwo pozostające w zbiorniku paliwa, rurach i gaźniku przez tygodnie lub miesiące powoduje poważne problemy i MUSI być czyszczone.

Czy potrzebujesz zestawu do odbudowy gaźnika? Może, jeśli brakuje części lub są uszkodzone. Czyszczenie może rozwiązać wiele problemów. Czy powinieneś kupić poszczególne dysze OEM od yamahy czy zestaw? Czasami. Zestaw zawiera wszystko, czego potrzebujesz, poszczególne dysze i części sumują się.
 
#18 ·
Sitko oleju Raptor 350 i sprężyna dociskowa sitka oleju (w odniesieniu do wymiany oleju i filtra oleju)
================================================================

Krótka uwaga. Jednym z kluczowych elementów posiadania wspaniałego Raptora jest dbanie o olej i jakość oleju. Dzieje się tak dlatego, że SILNIK i SKRZYNIA BIEGÓW używają TEGO SAMEGO OLEJU. I nie tylko, aby SMAROWAĆ OBA, ale olej ma również funkcję chłodzenia. Brak oleju lub brak OLEJU JAKOŚCI może prowadzić do wielu problemów, takich jak nadmierne zużycie łożysk, przegrzanie, trudne zmiany biegów, wysokie temperatury pracy itp. itd.

Utrzymanie oleju
===================
Skorzystaj z instrukcji lub procedury wymiany oleju wymienionej we wcześniejszym poście dotyczącym sprawdzania oleju. Powinieneś sprawdzać olej przed KAŻDĄ JAZDĄ, ZA KAŻDYM RAZEM. Upewnij się, że olej jest na odpowiednim poziomie i że olej jest w świetnym stanie. Sprawdź to również przy ZAKUPIE raptora.

Wymiana oleju i wymiana filtra oleju
===================
Skorzystaj z instrukcji lub procedury wymiany oleju wymienionej we wcześniejszym poście dotyczącej wymiany oleju.

Problem z korkiem spustowym oleju
===================
Nadal opracowuję plan rozwiązania tego problemu, ale wciąż widziałem, jak ludzie wyrywają lub uszkadzają korek spustowy oleju na dnie obudowy. Nie wiedziałem, dlaczego tak się działo, dopóki nie zdałem sobie sprawy, że korek spustowy na dole musi ścisnąć sprężynę dociskową sitka oleju i to sprawia, że instalacja korka JEST BARDZO TRUDNA. Musisz wywierać duży nacisk na korek ze względu na sprężynę i widzę, jak łatwo można zerwać gwinty na dnie obudowy. Jeśli ktoś ma sztuczkę, która pomaga, proszę ją zamieścić. Najlepsze, co wymyśliłem, to użycie klucza nasadowego do lekkiego ściśnięcia sprężyny za pomocą korka spustowego oleju, wkręcenie korka na KILKA gwintów, zdjęcie klucza i użycie palców do wkręcenia korka w obudowę, w ten sposób UPEWNIAM SIĘ, że nie skrzyżuję gwintów ani ich nie uszkodzę. Następnie dokręcam korek kluczem, gdy nie mogę już obrócić korka.

NIE chcesz uszkodzić tych gwintów. Bądź ostrożny.
 

Attachments

#19 ·
Raptor 350 Podwójny Wydech
==================================================

Każdy z PODWÓJNYM WYDECHEM prosimy o zamieszczenie informacji, co dokładnie posiadacie, łącznie z numerami modeli i ZDJĘCIAMI! Dajcie nam znać, jak brzmią! Prosimy również o podanie informacji o dyszach lub zmianach w silniku/paliwie/powietrzu, które musieliście wprowadzić w celu dostrojenia.
 

Attachments

#20 ·
Amortyzatory przednie Raptor 350
==================================================

Każdy, kto ulepszył swoje PRZEDNIE AMORTYZATORY, prosimy o podanie, co dokładnie masz, w tym numery modeli i ZDJĘCIA! Widzę, że wiele osób TWIERDZI, że przednie amortyzatory YFZ450 są BEZPOŚREDNIO PRZYKRĘCANE do przednich mocowań amortyzatorów raptora 350, ale widzę też innych, którzy temu zaprzeczają. Podaj również, jakie modyfikacje mogłeś wprowadzić w amortyzatorach lub w raptorze, aby je dopasować.
 

Attachments

#21 ·
Informacje o żarówkach reflektorów/reflektorów Raptor 350 z instrukcji obsługi i serwisu Yamaha

==================================================

Zapoznaj się z poprzednim postem w tym wątku, aby uzyskać więcej informacji na temat żarówek reflektorów. To tylko krótka notatka.

Człowiek. ŻADNE miejsce nie sprzedaje żarówek reflektorów H6. Wygląda na to, że są to bardzo specjalistyczne żarówki. Może trzeba będzie zmodyfikować inny styl żarówki, zdejmując pierścień mocujący. Ale wtedy są jeszcze dziwne tylne dwa złącza, które są wydłużone. Chciałbym ulepszyć przednie żarówki reflektorów do żarówki LED o niskim zużyciu energii i wysokiej wydajności. Chciałbym zmniejszyć zapotrzebowanie na energię podczas pracy, aby akumulator otrzymywał pełną energię statora, ponieważ lubię jeździć z włączonymi światłami w ciągu dnia.
 
#22 · (Edited)
Numer modelu Raptor 350 i numer modelu Warrior oraz warianty numerów modeli z instrukcji obsługi i serwisu Yamaha

==================================================

Oto ogólny przegląd zrozumienia numerów modeli Yamaha Raptor 350 i Warrior, ponieważ Raptor 350 PRZEJĄŁ Warrior 350 i wiele części jest takich samych (układ napędowy nie plastikowy), a instrukcja serwisowa Warrior jest używana w Raptor 350.

1987 - 2004 Model Warrior 350 = YFM350X (X=Warrior)
2005 - 2013 Model Raptor 350 = YFM350RXR(C) (R=Raptor?)
2005 - 2013 Model Raptor 350 = YFM350S?
2005 - 2013 Model Raptor 350 = YFM350XP?
2005 - 2013 Model Raptor 350 = YFM350XJ?

Historia Warrior i Raptor (dlaczego to ważne, cholera, nie wiem, ale zaczynamy!)
==================

Kiedy po raz pierwszy został wyprodukowany, Yamaha 350 Warrior wyznaczył standard dla pojazdów terenowych (ATV). Warrior ATV był produkowany przez 17 lat i otrzymał pochwały za swoją wydajną, zabawną i przyjazną dla użytkownika konstrukcję. W 1987 roku Yamaha wprowadziła model 350 Warrior. W 2004 roku model ten został wycofany, a Yamaha wprowadziła model 350 Raptor ATV w 2005 roku, aby poprawić osiągi sportowe linii.

Warrior był wyposażony w mocne możliwości ciągnięcia w średnim zakresie i był wyposażony w rurę oddechową, która pozwalała mu podróżować przez wodę i błoto. Jednak jego podstawowa konstrukcja pozostała stosunkowo nienaruszona: sześciobiegowa skrzynia biegów z silnikiem czterosuwowym o pojemności 350 cm3, hydrauliczne hamulce tarczowe i zawieszenie o dużym skoku.

W 1987 roku, kiedy wprowadzono Warrior, był to pierwszy w historii ATV z rozrusznikiem elektrycznym. Z biegiem lat Warrior zyskał kultowe grono fanów, stając się najlepiej sprzedającym się sportowym ATV wszechczasów.

2004 był ostatnim rokiem Warrior 350, a 2005 był pierwszym rokiem Raptor 350. Plastiki z Warrior zmieniły się na Raptor, aby uzyskać bardziej sportowy wygląd, a układ napędowy pozostał w większości taki sam. To ważna uwaga do zapamiętania.

ZAŁĄCZONE są zdjęcia. Pierwszy to numer modelu, o którym wspomniałem wcześniej, będący jednym z wielu wymienionych dla Raptorów 350. Zwróć uwagę na XR(C) na końcu. Drugie zdjęcie to -INSTRUKCJA SERWISOWA- WARRIOR i działa dla Raptora 350, ale model Warrior kończy się na „X”. Wspominam o tym ponownie, ponieważ możesz zobaczyć kilka DODATKOWYCH liter na końcu „YFM350”.

Na koniec trzeci to WIĘCEJ LITER! Zabawa, co? Każdy, kto wie, co one oznaczają, może śmiało publikować.

EDYTUJ: Właśnie znalazłem kolejny numer modelu YFM350S.
 

Attachments

#23 · (Edited)
Informacje o gaźniku Raptor 350, dyszach, czyszczeniu i odbudowie z instrukcji obsługi i serwisu Yamaha

==================================================

Mógłbym z łatwością przejść do stron i stron instrukcji obsługi gaźników i nieskończonych akapitów. Gaźniki są proste, a jednocześnie złożone i mają na nie wpływ
wiele czynników, takich jak temperatura otoczenia, wysokość, dopływ paliwa, kondensacja i milion innych rzeczy. Najlepszą radą, jaką mogę ogólnie dać,
jest zrozumienie na podstawowym poziomie, jak działają gaźniki i doprowadzenie gaźnika do SPECYFIKACJI FABRYCZNYCH przed podjęciem jakichkolwiek działań, to znaczy JEŚLI Twój
RAPTOR JEST CAŁKOWICIE STANDARDOWY, a wydech i wlot nie zostały zmodyfikowane. Nic nie jest gorsze niż próba uruchomienia Raptora, tylko po to,
aby stwierdzić, że ktoś zepsuł dyszę gaźnika lub pływak lub 'portował' coś w gaźniku, aby uzyskać więcej mocy i może NIGDY nie działać poprawnie. Uzyskaj
NAJPIERW PUNKT ODNIESIENIA gaźnika działającego poprawnie, A NASTĘPNIE wprowadź zmiany i zawsze możesz POWRÓCIĆ do FABRYKI, jeśli nie możesz doprowadzić gaźnika do poprawnego działania
po zmianie czegoś.

Podzielę gaźnik na kilka sekcji;

1. Dowiedz się, jak działają gaźniki na podstawowym poziomie.
2. Dowiedz się, czym jest gaźnik Twojego Raptora, jak działa i jakie są w nim części.
3. Jak zdemontować Raptora i dostać się do gaźnika, aby go wyczyścić i jak ustalić, czy trzeba odbudować gaźnik, gdy czyszczenie nie zadziała.

=======================

1. Dowiedz się, jak działają gaźniki na podstawowym poziomie.

Wejdź na YouTube i wyszukaj filmy o gaźnikach ATV. Jest ich tam dużo, ale wszystkie są podstawowe i mają podobne rzeczy w środku. Upewnij się, że możesz
zrozumieć, jak paliwo dostaje się do gaźnika, jak jest dozowane do gaźnika, oraz co robi pływak i komora pływakowa, co robi każda z DYSZ WEWNĄTRZ i dlaczego są różne rozmiary.

2. Dowiedz się, czym jest gaźnik Twojego Raptora, jak działa i jakie są w nim części.

UWAGA SPECJALNA: Istnieje pewne zamieszanie co do tego, czym są wewnętrzne dysze, śruby i części w gaźniku. Niektórzy nazywają je 'dyszami', a niektórzy
nazywają je 'pilotami', a niektórzy nazywają je 'igłami dysz' lub po prostu 'igłami'. NIE MOGĘ wchodzić w to, co co oznacza, po prostu bądź świadomy, że musisz spojrzeć na to, jak
Yamaha je nazywa i używać tego jako odniesienia. Najczęściej DOPASOWUJĘ ROZMIAR, ponieważ każda DYSZA ma inny rozmiar.

- Raptory 350 mają gaźnik BSR36 firmy Mikuni, sprzedawany firmie Yamaha.
- Fabryczna dysza GŁÓWNA to #142,5.
- Fabryczna dysza Pilot to #22,5
- Fabryczna śruba paliwowa pilota jest ustawiona na 2,25 lub 2 i 1/4 obrotu od dołu
- Dysza rozrusznika #70
- Poziom paliwa w komorze wynosi 4-5 mm powyżej powierzchni przylegania komory pływakowej (to ważne, jeśli silnik jest głodny paliwa podczas przyspieszania)
- Wysokość pływaka wynosi 13 mm (ten sam powód, co poprzednio)
 

Attachments

#24 ·
Informacje o gaźniku Raptor 350, dyszach, czyszczeniu i odbudowie z instrukcji obsługi i serwisu Yamaha

==================================================

Część druga, część pierwsza znajduje się w poprzednim poście powyżej.

(Powtórzę to jeszcze raz z pierwszego postu)

Mógłbym z łatwością napisać strony i strony instrukcji obsługi gaźników i niekończących się akapitów. Gaźniki są proste, a zarazem złożone i mają na nie wpływ wiele czynników, takich jak temperatura otoczenia, wysokość, dopływ paliwa, kondensacja i milion innych rzeczy. Najlepszą radą, jakiej mogę ogólnie udzielić, jest zrozumienie na podstawowym poziomie, jak działają gaźniki i doprowadzenie gaźnika do SPECYFIKACJI FABRYCZNYCH przed podjęciem jakichkolwiek działań, to znaczy JEŚLI Twój RAPTOR JEST CAŁKOWICIE STANDARDOWY, a wydech i wlot nie zostały zmodyfikowane. Nic nie jest gorsze niż próba uruchomienia Raptora, tylko po to, by stwierdzić, że ktoś zepsuł dyszę gaźnika lub pływak lub „portował” coś w gaźniku, aby uzyskać więcej mocy i może NIGDY nie działać poprawnie. Najpierw ZDOBĄDŹ PUNKT WYJŚCIA gaźnika działającego prawidłowo, A POTEM wprowadź zmiany i zawsze możesz POWRÓCIĆ do FABRYKI, jeśli nie możesz doprowadzić gaźnika do prawidłowego działania po zmianie czegoś.

Podzielę gaźnik na kilka sekcji;

1. Dowiedz się, jak działają gaźniki na podstawowym poziomie.
2. Dowiedz się, czym jest gaźnik Twojego Raptora, jak działa i jakie części się w nim znajdują.
3. Jak zdemontować Raptora i dostać się do gaźnika, aby go wyczyścić i jak ustalić, czy trzeba odbudować gaźnik, gdy czyszczenie nie zadziała.

=======================
1. Omówione w poprzednim poście
2. Omówione w poprzednim poście
3. Jak zdemontować Raptora i dostać się do gaźnika, aby go wyczyścić i jak ustalić, czy trzeba odbudować gaźnik, gdy czyszczenie nie zadziała.

a. Szukałem i tak naprawdę nie ma instrukcji krok po kroku, jak odbudować gaźnik Raptor 350 ani filmu. Istnieją pewne kroki i filmy dla wojowników, ale nie udało mi się ich znaleźć. Ponadto nawet mój zestaw do odbudowy gaźnika do mojego raptora 350 nie zawierał instrukcji. Więc tak. Zasadniczo zlokalizowałem każdy oddzielny element w moim zestawie do odbudowy, po otwarciu komory pływakowej gaźnika, i wymieniłem każdą część, BARDZO uważając, aby niczego nie uszkodzić ani nie złamać, ani niczego nie wymuszać. To gaźnik, a nie randka na balu maturalnym, nie zmuszaj go do robienia czegoś, czego nie chce robić.

b. Użyłem tych przewodników po odbudowie gaźnika, z których pierwszy to TEN SAM gaźnik w Raptor 350 i jest świetny.

http://www.off-road.com/atv/tech/atv-tech-basic-carburetor-cleanup-52101.html

Ten jest bardziej ogólnym przewodnikiem, ale ma dobre informacje:
http://hubpages.com/games-hobbies/HowToCleanYourATVCarburetor

I ten też jest dobry i ma film:
https://www.rockymountainatvmc.com/rm-rider-exchange/clean-carburetor-motorcycle-atv/

Czy musisz odinstalować gaźnik z Raptora, aby go wyczyścić lub odbudować? NIE.

Większość ludzi poluzowuje gumy wlotowe (gumę, która łączy filtr powietrza z gaźnikiem, oraz gumę wlotową głowicy (gumę, która łączy gaźnik z głowicą) i obraca gaźnik w PRAWO (jeśli siedzisz na Raptorze, przechyliłbyś gaźnik w PRAWO, powodując, że dół gaźnika wychyli się z dolnej pozycji w kierunku lewej strony).
 

Attachments

#25 ·
Gaźniki Ogólne Dysze

==================================================

Poniżej znajdują się OGÓLNE informacje dotyczące DYSZ, które NIE są specyficzne dla raptora 350, ale są ogólnym przewodnikiem.

1) Dysza wolnych obrotów/dysza wolnych obrotów - Wpływa na mieszankę od biegu jałowego do 1/3 otwarcia przepustnicy. Dysza wolnych obrotów dozuje paliwo do „obwodów dolnego końca”

2) Śruba powietrza - Dozuje powietrze do dyszy wolnych obrotów. Zazwyczaj znajduje się z tyłu lub po stronie skrzynki powietrza gaźnika. Obracanie zgodnie z ruchem wskazówek zegara wzbogaci mieszankę wolnych obrotów. Obracanie na zewnątrz, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, zuboży mieszankę wolnych obrotów. Średnie ustawienie dla większości 2-suwów to 1 do 2 1/2 obrotu. Zapoznaj się z instrukcją obsługi.

Uwaga: Jeśli śruba regulacyjna znajduje się z przodu gaźnika, jest to śruba paliwowa, a nie śruba powietrza; jest regulowana odwrotnie niż śruba powietrza. Większość 4-suwów jest w ten sposób.

3) Iglica, zwana również iglicą - Wpływa na mieszankę od 1/4 przepustnicy do pełnej przepustnicy. Iglica jest w najuboższej pozycji, gdy klips znajduje się na górze, a najbogatszej na dole. Iglica kalibruje całość do zmiany w otwarciu zaworu przepustnicy (suwaka). Im dalej w dół iglica, tym później włącza się dysza główna i tym uboższa mieszanka w tym momencie.

4) Dysza główna - Obwód ten wpływa na mieszankę od 1/2 przepustnicy do pełnej przepustnicy. To jest twój pełny obwód górnego końca. Obwód ten jest najdokładniej dostrojony poprzez sprawdzenie świecy zapłonowej pod kątem prawidłowego koloru, rodzaju brązu mocha.

5) Pływak/zawór pływakowy/poziom pływaka - Instrukcja obsługi zawiera prawidłowy poziom i procedurę kalibracji roweru. Oto niektóre objawy, które wskazują na potrzebę regulacji pływaka.

A) Jeśli poziom pływaka jest zbyt wysoki, komora pływakowa przelewa się przez węże spustowe, a paliwo często blokuje kanały powietrzne, które umożliwiają dekompresję gaźnika. Powoduje to zmulenie lub czkawkę przy dużych uderzeniach.

B) Jeśli poziom pływaka jest zbyt niski, silnik głoduje na paliwie poza biegiem jałowym, powodując dźwięk „boooooowang” bardzo podobny do dyszy wolnych obrotów lub śruby powietrza ustawionej zbyt ubogo.

Wytyczne dotyczące dysz; Eliminowanie zmiennych.

1) Nigdy nie zmieniaj więcej niż jednego obwodu na raz. Potrzebujesz tego narzędzia, aby dokładnie powiedzieć, który obwód wpływa na wydajność i przy jakim otwarciu przepustnicy.

2) Używaj świeżego gazu. Oceny oktanowe maleją z czasem, a im wyższa liczba oktanowa, tym wolniejsze spalanie i bogatsza mieszanka. Jakość dzisiejszego gazu z dystrybutora spada. Aby zrekompensować paliwo, wymagane są bogatsze dysze. Należy również pamiętać, że paliwo z etanolem (aka MTBE) wymaga również nieco bogatszej mieszanki.

3) Zawsze zaczynaj od świeżego filtra powietrza. Pozwól, aby świeżo naoliwiony filtr powietrza wyschł co najmniej 6 godzin wcześniej, aby alkohol w filtrze powietrza mógł wyparować. Następnie dopasuj gaźnik do silnika, który oddycha prawidłowo. W przeciwnym razie silnik będzie pracował nieco ubożej po zainstalowaniu czystego filtra powietrza.

4) Podczas sprawdzania świecy zapłonowej użyj dobrej używanej świecy zapłonowej. Nowe świece są białe i trudno je dokładnie odczytać w celu sprawdzenia mieszanki. Jeśli musisz użyć nowej świecy, upewnij się, że przejedziesz na niej co najmniej 15 do 20 trudnych minut przed próbą odczytu.

5) Zawsze sprawdzaj, czy przewody odpowietrzające gaźnika nie są zatkane. Zatkane przewody spowodują trudne uruchamianie i mulenie, gdy silnik jest gorący. Mogą również powodować nieregularną pracę, która wydaje się naśladować źle wyregulowany pływak, ale gorzej. Wydajność będzie wydawać się bogata, a przyspieszenie będzie powolne poza biegiem jałowym.

6) Jeśli próbujesz namierzyć problem z dyszami, nie zmieniaj marki oleju do mieszanki wstępnej ani proporcji. Proporcja mieszanki wstępnej określi, ile paliwa jest dostępne do spalenia, ponieważ olej się nie spala, a pod względem objętości cieczy olej zajmuje część cieczy (olej + paliwo). Chociaż proporcja będzie miała minimalny wpływ przy wprowadzaniu małych zmian, pamiętaj, że próbujesz wyeliminować zmienne.

Jak dyszować

1) Zaznacz obudowę przepustnicy i uchwyt w krokach 1/4 obrotu. Użyj markera, ostrza itp.

2) Teraz doprowadź silnik do temperatury roboczej, jeżdżąc po okolicy, z dala od dołów.

3) Gdy silnik jest ciepły, jedź na 2 i 3 biegu od niskich do wysokich obrotów. Zapewnia to dobre obciążenie silnika i jest dokładnym testem wydajności.

* spróbuj zauważyć, czy problem się pogarsza, czy poprawia w miarę nagrzewania się silnika.

4) Teraz spróbuj zlokalizować otwarcie przepustnicy, przy którym występuje problem. Zobacz szczegóły poniżej.

Bogate objawy dysz i rozwiązania

A) Silnik nie pracuje na biegu jałowym, a śruba regulacji biegu jałowego jest nieskuteczna. Spróbuj zubożyć śrubę powietrza, obracając ją przeciwnie do ruchu wskazówek zegara o ćwierć obrotu na raz. Jeśli śruba powietrza nie ma wpływu, zainstaluj uboższą dyszę wolnych obrotów i ustaw śrubę powietrza na 1 obrót. Prawidłowe ustawienia śruby powietrza wynoszą zwykle od 1 do 2 1/2 obrotu. Właściwa dysza wolnych obrotów dla Twojego roweru to taka, która umożliwia natychmiastową reakcję przepustnicy poza biegiem jałowym i pozwala na skuteczne działanie śruby powietrza między 1 a 2,5 obrotu. Jeśli problem nadal występuje, sprawdź i wyczyść obwód ssania i przewody odpowietrzające gaźnika.

B) Silnik się potyka poza biegiem jałowym do 1/2 przepustnicy, a następnie się oczyszcza. Jeśli wszystko w części A powyżej jest poprawne, sprawdź iglicę. Pozycja fabryczna jest zwykle w środku, ale sprawdź w instrukcji obsługi, aby się upewnić. Aby zubożyć iglicę, musisz podnieść klips. Jeśli iglica jest opuszczona całkowicie uboga, a problem nadal występuje, spróbuj uboższej iglicy.

C. Silnik będzie wchodził na obroty w średnim zakresie, a następnie stanie się bulgoczący (termin techniczny) przy pełnej przepustnicy, a moc będzie powolna. To podręcznikowy przykład bogatej dyszy głównej. Problem ten często występuje, gdy filtr powietrza ulega zatkaniu i pogarsza się w miarę nagrzewania się silnika. Wybierz dyszę główną z mniejszą liczbą i zuboż mieszankę powietrze-paliwo o jeden stopień na raz. Jeśli problem nadal występuje, mimo że nieco się poprawił, zainstaluj ponownie oryginalną dyszę główną i zuboż iglicę o jedną pozycję. Teraz precyzyjnie dostrój dyszę główną za pomocą kontroli świec zapłonowych.

Sprawdzanie świec zapłonowych jest kluczem do precyzyjnego dostrojenia dyszy głównej po ustawieniu pozostałych obwodów.

Biała porcelana Czekoladowy brąz Mocha Czarny/mokry

Uboga Idealna! Bogata

Wyszukaj symetryczne wzory spalania, powąchaj zapachy, takie jak spalony plastik, który w rzeczywistości jest płynem przekładniowym i wskazywałby na uszkodzoną uszczelkę.

Ubogie objawy dysz i rozwiązania

A) Silnik waha się poza biegiem jałowym z dźwiękiem „Boooooooooowang”. Jest to objaw ubogiej mieszanki i często występuje, gdy silnik jest zimny. Spróbuj obrócić śrubę powietrze-paliwo zgodnie z ruchem wskazówek zegara o ćwierć obrotu bogatszą i ponownie sprawdź reakcję przepustnicy, aż silnik obroty bez wahania. Jeśli silnik „zawiesza się” lub nie wraca od razu do biegu jałowego, zainstaluj bogatszą dyszę wolnych obrotów i zresetuj śrubę powietrza.

B) Silnik puka na biegu jałowym, gdy jest gorący. Spróbuj rozwiązania A. Jeśli problem nadal występuje, przeprowadź „test ciśnienia upływu”, aby sprawdzić, czy nie ma wycieków uszczelki wału korbowego zapłonu.

C) Silnik wchodzi na obroty czysto i wyraźnie, ale pracuje bardzo gorąco i brakuje mu mocy. Ten objaw wskazuje na ubogą dyszę główną i/lub iglicę. Użyj bogatszej dyszy głównej i/lub ustawienia iglicy. To najczęstsze nieporozumienie dotyczące dysz dwusuwowych: Kiedy silnik pracuje nadmiernie gorąco i brakuje mu mocy, jest na skraju zatarcia. Jeśli jesteś na szlaku i nie masz odpowiedniej dyszy głównej, spróbuj podnieść iglicę, obniżając klips. Nie będzie to dokładne, ale przynajmniej nie zatrzesz.

Uwaga: Aby mieć pewność, że problem jest ubogi, pociągnij za ssanie i sprawdź, czy problem się pogarsza, czy poprawia. Jeśli lepiej, Twój problem to uboga mieszanka.
 

Attachments

#28 ·
Śruba wolnych obrotów - Biegu jałowego
Dysza wolnych obrotów - Od biegu jałowego do 1/4 przepustnicy
Iglica i iglica - Od 1/4 do 3/4 przepustnicy
Dysza główna - Od 3/4 do pełnej przepustnicy

1) Śruba wolnych obrotów
Pozwól silnikowi osiągnąć temperaturę roboczą. Ustaw na płynne obroty jałowe. Jeśli nie można uzyskać płynnych obrotów jałowych, przejdź do kroku 2, Śruba wolnych obrotów

2) Śruba wolnych obrotów
Jeśli nie można uzyskać płynnych obrotów jałowych: wkręć śrubę wolnych obrotów do końca DELIKATNIE, aż do oporu, a następnie obracaj śrubę wolnych obrotów o 1/4 obrotu na raz, aż do uzyskania płynnych obrotów jałowych. Śruba wolnych obrotów powinna być prawidłowa w zakresie od 1 do 2,5 obrotu. Jeśli obroty jałowe wynoszą od 1 do 2,5 obrotu, przejdź do kroku 4, Dysza główna. Jeśli obroty jałowe NIE są płynne w zakresie od 1 do 2,5 obrotu, przejdź do kroku 3, Dysza wolnych/wolnych obrotów.

3) Dysza wolnych/wolnych obrotów
Jeśli obroty jałowe nie są płynne przy śrubie wolnych obrotów w zakresie od 1 do 2,5 obrotu, należy zmienić dyszę wolnych/wolnych obrotów. Istnieją 2 możliwości. albo A albo B
A - Jeśli śruba wolnych obrotów została obrócona o więcej niż 2,5 obrotu, aby wygładzić obroty jałowe, należy zamontować większą dyszę wolnych obrotów.
B - Jeśli śruba wolnych obrotów została obrócona o mniej niż 1 obrót, aby uzyskać płynne obroty jałowe, należy zamontować mniejszą dyszę wolnych obrotów.

Uwaga! Większa dysza wolnych obrotów wyeliminuje dźwięk trzaskania, który może wystąpić po zwolnieniu przepustnicy.
Większa poprawi rozruch w zimne dni.

4) Dysza główna
Zacznij od najbogatszej (największy numer) dyszy głównej i przetestuj przy pełnej przepustnicy. Silnik powinien „zataczać się” przy pełnej przepustnicy (jeśli silnik się nie zatacza, silnik nie jest wystarczająco bogaty i należy zamontować większą dyszę główną). Gdy uzyskasz bogate „zataczanie się”, zamontuj kolejną mniejszą dyszę, jeden rozmiar na raz, aż pełna przepustnica spowoduje normalną pracę. Po zakończeniu kroku z dyszą główną wróć do kroku 2, Śruba wolnych obrotów, i wykonaj regulacje śruby wolnych obrotów po raz ostatni.

Uwaga! Jeśli quad jedzie szybciej przy 3/4 przepustnicy niż przy pełnej przepustnicy, dysze są ubogie i należy zamontować większą dyszę.

Iglica
Jeśli gaźnik ma regulowaną iglicę, KROK TEN MOŻNA WYKONAĆ. Jeśli masz lekkie zawahanie, ale NIE mocne zataczanie się między 1/4 a 3/4 przepustnicy, iglica jest prawdopodobnie uboga. Podnieś iglicę, obniżając klips.

Odczyt świec zapłonowych
Po prawidłowym ustawieniu dyszy głównej poprzez zmniejszenie rozmiaru dyszy głównej po „zataczaniu się”, potwierdź ustawienie dysz silnika, odczytując świecę zapłonową. Działa to najlepiej na najwyższym biegu na lekko pod górę. Po jeździe z pełną przepustnicą zrób następujące czynności w tym samym czasie: wciśnij sprzęgło i zatrzymaj silnik, NIE POZWÓL, ABY SILNIK PRACOWAŁ NA BIEGU JAŁOWYM! Wyjmij świecę zapłonową i sprawdź kolor. Powinien być jasno-beżowy. Jeśli jest biały, silnik pracuje na ubogo i należy zamontować większą dyszę główną. Jeśli kolor jest czarny, silnik pracuje na bogato i należy zamontować mniejszą dyszę główną.