Raptor Forum banner
41 - 60 of 62 Posts
Cześć Sharpraptor, jestem mechanikiem z zawodu i bardzo mi przykro, że o to pytam. Dostałem od mojego siostrzeńca Raptora 350 SE z 2006 roku.
Zniszczył go dość mocno, potrzebuje nowej obudowy po stronie zębatki. Moje pytanie brzmi: nie pomyślałem, że rozrząd może być problemem w jednocylindrowym układzie. Mam dwie obudowy rozebrane i czekam na obudowę. Czy ustawienie rozrządu będzie trudne, gdy ponownie złożę silnik? Wiem, gdzie jest znak (T) na kole zamachowym i kole zębatym wałka rozrządu. Chciałem się tylko upewnić, czy muszę zrobić coś specjalnego, zanim wszystko złożę, uszczelki i wszystko.

Dzięki
Matthew Miller
 
Dzięki za wskazówki. Jestem nowy w jeździe na rowerze i mam 200 blastera od około miesiąca. Chcę kupić 350 raptora w ciągu najbliższego dnia lub dwóch. Miałem nadzieję uzyskać kilka ogólnych porad i odczuć na temat tych motocykli i właśnie podjąłeś decyzję. Jeszcze raz dzięki
 
Sztuczka z odgłosami silnika 350!

'Tikanie' pochodzi z GÓRY i jest związane z układem zaworów.

'Stukanie' pochodzi z DOŁU i jest związane z tłokiem, korbowodem lub wałem korbowym.
Nie potrafię powiedzieć, skąd pochodzi mój. Miałem wyregulowane zawory i powiedziano mi, że to albo luźny łańcuch rozrządu, albo wałek rozrządu... Chcę go przebudować i naprawić hałas. Jaki jest dobry zestaw do pracy? Chciałbym, żeby przebudowa dała mu więcej mocy. Jakie modyfikacje zostały wykonane; wydech typu slip-on Big Gun z zestawem dysz, manetka gazu, 2 zęby więcej na przedniej zębatce, osłony nerf, kierownica, osłony szczotek, 4 opony, przedni zderzak, wahacze, wahacze, tuleje, łożyska przednie i tylne. Jestem pewien, że o czymś zapomniałem. Co byś zasugerował w kwestii przebudowy?

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
Uwielbiam to opracowanie, bardzo pomogło!

Osobiście niedawno kupiłem 06 350 i szukałem wszędzie informacji na temat wymiany zębatek i łańcucha, ale znalazłem niewiele lub nic konkretnego dla tych motocykli. Czy ktoś tutaj zna kogoś z przyzwoitym opisem, jak to zrobić?

Bardzo doceniam
 
Niedawno kupiłem 350 Raptor SE z 2005 roku i majsterkuję przy nim. Dużo świetnych informacji, które do tej pory widziałem. Mam 54 lata i to mój pierwszy quad. Przez resztę dni na tej planecie jeździłem na 2 kołach. Nie muszę jechać 110 mil na godzinę na quadzie. Wystarczy mi około 75 mil na godzinę, właśnie zmieniłem przednią i tylną zębatkę. Szukałem w magazynie Dirt Wheels tabeli przełożeń i zdecydowałem się na zmianę 15/36, która usunęła pierwszy, bardzo niski bieg i wyrównała cały zakres mocy. Z niecierpliwością czekam na znalezienie więcej dobrych rad i podzielenie się moimi.
 
Uwielbiam ten wpis, już bardzo pomógł!

Osobiście niedawno kupiłem 06 350 i szukałem wszędzie informacji o tym, jak wymienić zębatki i łańcuch, ale znalazłem niewiele konkretnych informacji dla tych motocykli, czy ktoś tutaj zna dobry opis, jak to zrobić?

Wielkie podziękowania
Właśnie wymieniłem przednią i tylną zębatkę w moim. To naprawdę proste. Istnieją trzy śruby 10 mm, które utrzymują osłonę przedniej plastikowej zębatki na miejscu. Po zdjęciu osłony, przednia zębatka jest trzymana tylko przez nakrętkę 23 mm (chyba że to właściwy rozmiar). Usunąłbym nakrętkę, ale zostawiłbym zębatkę na wale, aż usunę tylne śruby imbusowe z tylnej zębatki. Podnieś lewą stronę osi na podnośniku i zdejmij lewe tylne koło. Usuń śruby imbusowe na tylnej zębatce po poluzowaniu mocowania łożyska osi i cofnięciu regulatorów napinacza łańcucha. Upewnij się, że masz odpowiedni luz w łańcuchu (około 1/2 cala) po zainstalowaniu wszystkiego w odwrotnej kolejności. W tym momencie polecam zdobycie osłony skrzyni korbowej i jej zainstalowanie. Mój quad ma już kawałek zewnętrznej obudowy nad przednią zębatką, którego brakuje, ponieważ poprzedni właściciel nic nie wiedział o smarowaniu łańcucha, odpowiednim naprężeniu dla ruchu wahacza itp. Kosztują one tylko około 20 dolarów na eBayu, a wymiana skrzyni korbowej silnika to znacznie więcej wompum! Prawdopodobnie najłatwiejszym modem wydajnościowym, jaki możesz zrobić w 350 Raptor, jest uzyskanie odpowiedniego przełożenia dla swojego typu i stylu jazdy. Powodzenia. Tak naprawdę nie będziesz potrzebować szczęścia. Wszystko jest dość proste i łatwo dostępne. 😎🤙
 
Właśnie wymieniłem przednią i tylną zębatkę w moim. To naprawdę proste. Są trzy śruby 10 mm, które trzymają osłonę przedniej plastikowej zębatki na miejscu. Po zdjęciu osłony, wszystko co trzyma przednią zębatkę to nakrętka 23 mm (chyba to właściwy rozmiar). Usunąłbym nakrętkę, ale zostawiłbym zębatkę na wałku, dopóki nie usunę tylnych śrub imbusowych z tylnej zębatki. Podnieś lewą stronę osi na podnośniku i zdejmij lewe tylne koło. Usuń śruby imbusowe z tylnej zębatki po poluzowaniu mocowania łożyska osi i cofnięciu regulatorów napinacza łańcucha. Upewnij się, że masz odpowiedni luz w łańcuchu (około 1/2 cala) po zainstalowaniu wszystkiego w odwrotnej kolejności. W tym momencie polecam zakup osłony skrzyni korbowej i jej instalację. Mój quad ma już kawałek zewnętrznej obudowy nad przednią zębatką brakuje, ponieważ poprzedni właściciel nic nie wiedział o smarowaniu łańcucha, odpowiednim napięciu dla ruchu wahacza itp. Kosztują one tylko około 20 dolarów na EBay, a wymiana skrzyni korbowej silnika to o wiele więcej wompum! Prawdopodobnie najłatwiejszą modyfikacją osiągów, jaką możesz zrobić w 350 Raptor, jest uzyskanie odpowiedniego przełożenia dla swojego typu i stylu jazdy. Powodzenia. Naprawdę nie będziesz potrzebować szczęścia. Wszystko jest dość proste i łatwo dostępne. 😎🤙
Powinno to dać ci kilka pomysłów, jak wybrać dobry zestaw do tego, jak jeździsz i gdzie.✌
140252
 
Witaj na forum Burndog1213, mamy 350 w naszej stajni i tak, bez wątpienia są to fajne maszyny do jazdy w terenie.
Stosunek mocy do masy jest dobry. Zrobiłem też usunięcie hamulca postojowego. Usunąłem osłony pięt. Zespół tylnego światła i przełącznik. (To quad motocrossowy, a nie motocykl uliczny!) Około 3/4 przednich błotników. Nie zamierzałem płacić prawie 400 dolarów za wymianę 1 zespołu reflektora i wykończenia! Znalazłem 4-calową diodę LED 12 V za 12 dolarów, która idealnie pasowała między szynami ramy nad przednim zderzakiem. W sumie usunąłem prawdopodobnie około 30 funtów bezużytecznej martwej wagi z mojej maszyny. Zdecydowanie widać różnicę w prędkości startu. Gdyby teraz moja gruba dupa mogła stracić 30 funtów, byłbym siłą, z którą trzeba się liczyć w prostych, płaskich wyścigach na piasku! 😁
 
To rozmieszczenie oświetlenia było pierwszą rzeczą, którą zauważyłem. Tej wiosny będę musiał wyciągnąć nasze i trochę je dopracować. Stało od ponad roku, odkąd moja córka jeździła na nim ostatni raz. Trzeba mu trochę poświęcić.
 
  • Like
Reactions: Burndog1213
To powinno dać ci kilka pomysłów, jak wybrać dobry zestaw do jazdy i miejsca.✌
View attachment 140252
To jest to, co przekładnia może zrobić, ale 350 nie ma mocy, aby jechać 75-80 mil na godzinę... pomijając idealną pogodę/warunki, lekkiego kierowcę, a lekki zjazd pomaga.
W większości przypadków, niezależnie od warunków i przełożeń, około 65 mil na godzinę to wszystko, co można uzyskać z 350.
 
To jest to, do czego zdolne są przełożenia, ale 350 nie ma mocy, by jechać 75-80 mil na godzinę... pomijając idealną pogodę/warunki, lekkiego kierowcę i lekkie zjazdy.
W większości przypadków, niezależnie od warunków i przełożeń, około 65 mil na godzinę to wszystko, co można uzyskać z 350.
Nie rozumiem, dlaczego Dirt Wheels Magazine miałoby to mówić, gdyby to nie była prawda? Myślę, że otwory 1/2 cala, które wywierciłem w pokrywie filtra powietrza, filtr powietrza K&N, świeca zapłonowa NKG Iridium, znacznie poprawiły górny i średni zakres. Myślę, że wydech EVO Big Gun i ponowne ustawienie, które planuję zamówić jako następne, zbliżą się do tego z paliwem VP Racing? Użyję mojej aplikacji do wyścigów drag i zobaczę, co się stanie? Może wyrzucić korbowód przez obudowę? LOL!
140304
 
Czy jest coś jeszcze, co mogę sprawdzić w moim 350 Raptor? Kręci, ale nie odpala. Nowy stator. Nic nie działa. Wyjąłem świecę zapłonową, cewkę i regulator z działającego 350. Nic nie dało. Nowy wyłącznik bezpieczeństwa przy akumulatorze.. Nic nie działa. Teraz kontrolka neutralna się nie zapala. Kręci zarówno na biegu, jak i na luzie. Żarówka jest dobra. Myślę, że to czujnik neutralny.. Jakieś inne pomysły??
 
Możesz również wyeliminować zabezpieczenie sprzęgła jako problem za pomocą prostego sprawdzenia.
Odłącz go, użyj przewodu łączącego, aby połączyć oba końce po stronie wiązki przewodów.
Przełącznik sprzęgła jedynie nawiązuje lub przerywa połączenie swoich 2 przewodów.
Przełącznik sprzęgła naprawdę musiałby być skorodowany lub uszkodzony i nie nawiązywać kontaktu, aby nie działać, ale mimo to należy go sprawdzić.
Można go również łatwo i trwale wyeliminować, jeśli chcesz. Przetnij oba przewody po stronie przełącznika sprzęgła i połącz je.
 
Raptor 350 Ogólna procedura regulacji zaworów z instrukcji obsługi i serwisu Yamaha

==================================================

Ogólna procedura regulacji zaworów (częściowo z Pacific Barbarian), UŻYJ INSTRUKCJI OBSŁUGI I SERWISU, ABY UZYSKAĆ PEŁNE INSTRUKCJE

Kiedy regulować zawory? Co 25 godzin lub gdy usłyszysz nadmierne tykanie lub hałas z zaworów z GÓRNEJ części. Ale BĄDŹ OSTROŻNY, ponieważ hałas zaworów może być słyszalny w kierunku DOLNEJ części, ponieważ może odbijać się echem w silniku.

Będziesz potrzebować:
Zestaw kluczy nasadowych i grzechotki 17 mm.
Klucz nasadowy 10 mm.
Klucz imbusowy 5 mm.
Zestaw szczelinomierzy o standardowych rozmiarach
DUŻY śrubokręt płaski
Klucz 4 mm

Dolot
0,06 ~ 0,10 mm (ustawiam na 0,06 na moim zaworze dolotowym)

Wydech
0,16 ~ 0,20 mm (ustawiam na 0,16 na moim zaworze wydechowym)

  • zdejmij siedzenie
  • zdejmij przednie plastiki, jest 6 śrub, rozejrzyj się, są łatwe do zobaczenia
  • zdejmij zbiornik paliwa, odłączając przewód paliwowy od gaźnika (ustaw paliwo w pozycji OFF) i zdejmij zbiornik z ramy za pomocą (4) śrub 10 mm
  • Zdejmij pokrywę znaku rozrządu skrzyni korbowej, pokrywę boczną koła zębatego wałka rozrządu (po lewej stronie głowicy cylindrów) i pokrywy zaworów.
  • Teraz, gdy masz nasadkę na śrubie, która trzyma koło zębate wałka rozrządu, obracaj silnik za pomocą tego, patrząc w otwór kontrolny rozrządu na wale korbowym. Poczekaj, aż znak T (górny martwy punkt) na mag. wyrówna się z linią na obudowie. Następnie spójrz na swoje koło zębate wałka rozrządu i upewnij się, że pasuje do linii na głowicy. (upewnij się, że to suw sprężania, czując opór podczas obracania silnika).
  • Teraz, gdy wszystko jest wyrównane, weź 10 mm i poluzuj nakrętki kontrujące na popychaczach na wahaczach. Pozwoli to na regulację popychaczy w górę lub w dół.
  • Weź swój szczelinomierz (luz zgodny ze specyfikacją) i umieść go między popychaczem a trzpieniem zaworu. Następnie dokręć popychacz kluczem 4 mm i dokręć nakrętkę kontrującą. Po zakończeniu regulacji zaworów dolotowych i wylotowych upewnij się, że nakrętki kontrujące są DOKŁADNE i upewnij się, że możesz włożyć szczelinomierz, którego użyłeś, z powrotem pod popychacz, ale nie NASTĘPNY większy szczelinomierz. OSTROŻNIE podczas dokręcania nakrętki luz czasami się zmienia!
  • zamontuj ponownie pokrywy zaworów, pokrywę boczną głowicy, wtyczkę rozrządu obudowy oraz zbiornik i przednie plastiki.

Terminy, które możesz chcieć znać:

Popychacz - inaczej nazywany przez Yamahę... śruba, która znajduje się na końcu wahacza po zdjęciu pokrywy zaworów... gdy silnik pracuje, naciska na trzpień zaworu... nie jest trudno go znaleźć.

Nakrętka kontrująca - nakrętka zabezpieczająca, która utrzymuje popychacz na miejscu po dokręceniu.

Szczelinomierze - jak różne grube, małe, papieropodobne elementy ze stali nierdzewnej używane do pomiaru małych luzów

Silnik 'T' lub GMP. GMP oznacza GÓRNY MARTWY PUNKT. To wtedy, gdy twój tłok znajduje się w najwyższym punkcie w komorze spalania, do jakiego kiedykolwiek dotrze.
Wyregulowałem zawory, ale nadal tyka, było dobrze kilka dni temu, czy jest jakiś sposób na sprawdzenie sprężyn i/lub wałka rozrządu bez pełnego demontażu?
 
Wyregulowałem zawory, ale wciąż tyka, kilka dni temu było dobrze, czy jest sposób na sprawdzenie sprężyn i/lub wałka rozrządu bez pełnego demontażu?
Chyba że widać coś uszkodzonego, w przeciwnym razie trzeba zdemontować i zmierzyć.
Niezależnie od tego, silniki 350 są głośne, nie martwiłbym się tym.
Zawory w normie, łańcuch rozrządu i prowadnica w normie, olej pełny i wymieniony... jeździć nim jakby się go ukradło.
Widziałem kilka, które brzmią, jakby w środku odbijały się kulki i działają od lat.
 
41 - 60 of 62 Posts