Raptor Forum banner

Ustawienia gaźnika Raptor 660

1 reading
14K views 15 replies 3 participants last post by  QuadManiac  
#1 ·
Kiedy wkręcam silnik na obroty, ciągnie dobrze, ale kiedy puszczam gaz, ciągle strzela i cofa zapłon. Czy byłoby to bardziej związane z pozycją iglicy, mieszanką paliwowo-powietrzną czy dyszami? Trudno go również uruchomić na zimno. Rury nie są czerwone, więc nie wiem, czy mieszanka jest za uboga, czy nie.
 
#3 ·
Ma pełny wydech Fatboy 4 firmy Duncan Racing, filtr K i N z otwartą skrzynią powietrzną i zestaw Dyno jet. Jestem w Pensacola na Florydzie, więc jestem na niskiej wysokości. Prace zostały wykonane w Północnej Georgii, więc zastanawiam się, czy przyczyną jest zmiana wysokości. Igły są ustawione na 5. ustawieniu z 6 i rozbieram to teraz, żeby zobaczyć, jakie są w nim dysze. Zamierzam również wyregulować zawory, kiedy już się za to zabiorę. Ale gubię się w ustawieniach gaźnika i jak je dostosować do potrzeb.
 
#5 ·
Rozmiary dysz wynosiły 144 i 146, a iglice na numerze 5 z 6. Zadzwoniłem do dynojet i powiedzieli, że obie iglice muszą być na numerze 4, a paliwo powietrzne musi być 3 obroty od dołu. Czy to brzmi całkiem blisko?
Tak, obie śruby powietrzne powinny być ustawione tak samo i 2,5 do 3 obrotów w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
Igły w 3. lub 4., a nie 5. lub 6.
Główne 146/148 brzmią dobrze i mogą przejść na 148/150 (prawa dysza główna zawsze będzie o jeden rozmiar większa niż lewa, wszystkie inne ustawienia gaźnika będą takie same w obu gaźnikach).
Potrzebujesz również dysz wolnych obrotów #25 lub #27,5 w obu gaźnikach, nie ma na to rady z otwartą skrzynią powietrzną.
Dysze wolnych obrotów #22,5 są standardowe.
Jeśli potrzebujesz dysz wolnych obrotów
www.jetsrus.com
Możesz sprawdzić/ustawić wysokość pływaka za pomocą metody przezroczystej rurki 3 mm w sekcji 660 Stickie.
To pokazuje również, jak przyciąć ograniczniki pływaka, jeśli masz problemy z brakiem paliwa przy wysokich obrotach.
 
#10 ·
Ok, dzięki, to się zgadza. Ale właśnie ustawiłem zawory i odpalił tylko na sekundę i pluł i dławił się bardzo źle. Wypluł ogromną chmurę białego dymu przez filtr powietrza..... nie wiem co to znaczy ani jak to naprawić....
Jesteś pewien, że ustawiłeś je na właściwym suwie?
Jeśli zawory nie uszczelniają prawidłowo, nastąpi zapłon zwrotny przez gaźniki.
 
#13 ·
Ok, więc po ponownym wyregulowaniu zaworów, pracuje na biegu jałowym świetnie i brzmiał, jakby płynnie wchodził na obroty, ale po zaledwie minucie pracy rura kolektora zaświeciła się na czerwono. Jestem na 4. pozycji z 6 pozycji iglicy, dysze 144 i 146 z głównymi 27,5 i 3 obrotami na zewnątrz. Tak, wszystkie dysze i gaźnik są tak czyste, jak to tylko możliwe. Gaźnik został przebudowany około 3 tygodnie temu, a zestaw dysz został zainstalowany przez profesjonalistę. Nie wiem, dlaczego nadal jest ubogo, ale czy powinienem przesunąć klips z powrotem na 5? A może wykręcić jeszcze jeden obrót na śrubie powietrze-paliwo, czy co?
 
#16 ·
Więc, z twoim airboxem i wydechem, zainstalowałbym 146 lewy, 148 prawy dysze DJ z (WAŻNE!) igłami DJ 1 nacięcie bogatsze od środka, 25 dysz wolnych obrotów i śruby paliwowe na około 3 obroty na zewnątrz (lub 27,5 dysz wolnych obrotów ze śrubami na około 2 obroty)... Strzelanie przy hamowaniu silnikiem jest zwykle spowodowane tym, że jest trochę ubogo w obwodzie biegu jałowego (dysza wolnych obrotów i śruba) - więc wykręć śruby o ćwierć obrotu i zobacz, czy to pomoże.